כלבים בתוך המלונה בכפר האסקי, טיולי כלבים
תיירות כלבי עבודה – כלבי מזחלות


תיירות כלבים: כלבי עבודה מיוחדים, סדרת כתבות
כלבי מזחלות Sledge Dogs

טיולי מזחלות ליד הכפר של סנטה קלאוסכמו תחומים נוספים ובהם עבודות יד, אומנות, וכלי רכב אותנטיים, כך גם סוגים רבים של כלבי עבודה מיוחדים הפכו מכלי בידי בני האדם לצורך ביצוע משימות ייחודיות לאטרקציה תיירותית, תוך שהם ממשיכים לבצע את הפעולות שעבורן אומנו וגודלו.

עדויות ראשונות לשימוש בכלבי מזחלות קיימים כבר לפני מעל 30 אלף שנה במונגוליה. בני האדם השתמשו בהם באזורים הארקטיים ובאנטרקטיקה להעברות ציוד, ציד, תחבורה, ומאוחר יותר בתקופת הבהלה לזהב באלסקה וגם במסעות מחקר אל הקוטב הצפוני והדרומי.
עד שהמזחלות הממונעות הצליחו להחליף את מזחלות הכלבים בתקופה המודרנית, השימוש במזחלות הנגררות ע”י כלבים היה נפוץ לצורך גישה והובלת דואר לישובים נידחים רבים באלסקה, לפלנד וצפון קנדה.
לשם גרירת המזחלות, עזרה בציד ושמירה על הכפר באזורים הצפוניים פותחו כלבים מיוחדים שהיו קלי משקל, מהירים ובעלי סיבולת שהם גזעי כלבי ההאסקי והאלסקן מלמוט.


מזחלת רתומה לכלבי האסקי עם תיירים יוצאת לסיורבין השימושים המסורתיים של כלבי המזחלות נותרו היום מירוצי מזחלות וטיולי מזחלות לתיירים שהמוכרים ביותר ביניהם לתייר הישראלי הם טיולי הכלבים בלפלנד.
כלבים אלו מאומנים מגיל צעיר לעבודת צוות וגרירת מסעות. מי שמגיע לרוביניימי בירת לפלנד (החלק ששיך לפינלנד) ימצא מבחר אטרקציות חורף ייחודיות לאזור זה שנמצא בדיוק על גבול החוג הארקטי, ביניהם טיולים על אופנועי שלג, ביקור בכפר ה”מקורי” וה”אמיתי” של סנטה קלאוס, מפלים קפואים, טיולי איילי צפון Raindeer, וכמובן תצפיות של הזוהר הצפוני aurora borealis.

הרכיבה במזחלת רתומה לכלבי האסקי נחשבת לאחת האטרקציות המלהיבות. הכלבים נלהבים לקראת היציאה לספורט היומי שלהם ואפשר לבחור מתוך מגוון גדול של חוות כלבים, ומסלולים שונים מבחינת מרחק ויעדי טיול.
הפרווה הצפופה והארוכה מגינה על כלבי ההאסקי אפילו בתנאי קור של 40- מעלות, ודווקא בקיץ הלאפי כשהטמפרטורות מטפסות ל- 15+, הם סובלים מחום וצריכים זמן מנוחה בשעות ה”חמות”.
בחלק מהחוות תוכלו להיכנס לאזור המגורים של הכלבים, לשמוע הסברים על אורח חייהם ולהכיר אותם מקרוב. כלבי ההאסקי הם כלבי להקה, חכמים ומאוד ידידותיים, תמיד ישמחו לתשומת לב ולחברה.


כלב האסקי - כלב עבודה מזחלות, ליד המלונה
אימון כלבי עבודה לעבודת צוות טיול מזחלת
טיול במזחלות רתומות לאיילי הצפון
אייל צפוני, בכפר של סנטה קלאוס
洪悅芳, aurora borealis Rovaniemi הזוהר הצפוני

כלבי האסקי או מלמוט – גידול ככלבי בית

כאשר מגדלים כלבי האסקי או אלסקן מלמוט, בבית חשוב מאוד לשים לב לצרכים המיוחדים שלהם – לפחות 3 טיולים ארוכים ביום, הברשה תכופה של הפרווה, ולהקפיד על יציאות החוצה אך ורק בשעות הקרירות כי חום הקיץ עלול להרוג אותם והמדרכות החמות יכולות לגרום להם לקוויות קשות על כפות הרגליים.
האסקי מלמוט הוא כלב רכושני שלא ירצה לוותר על הצעצועים שלו או לחלוק אותם עם כלבים אחרים. לעומת זאת, ההאסקי הוא חברתי ויחלוק בשמחה את האוצרות שלו עם אחרים.
שני הסוגים אסור באופן מוחלט לספר, רק להבריש בתכיפות!


kerstin blomqvist on a frozem lake
הבית של סנטה קלאוס פתוח למבקרים
נוף עם שלג בפינלנד ליד הלסינקי
הבית של סנטה קלאוס, רוביניימי
הכפר של סנטה קלאוס בפינלנד

עפ”י טיול ללפלנד של מאיה רובין ראם Maia Re em


לעוד כתבות על אילוף כלבים, גידול כלבים בבית ומאמרים חדשניים על כלבים וכלבנות

רוצים לדעת עוד? 
צרו קשר 1-800-337373, או כנסו לדף אודות לימודי אילוף כלבים במאי דוג

– חזרה למאמרים וכתבות