רגל כתומה של כלב   כלבים כחיות מחמד, כלבי בית בישראל

בין חיות המחמד הפופולריות ביותר בישראל נמצאים הכלבים. מדוע אנחנו אוהבים כלבים וחיות מחמד בכלל, איך תקראו לכלב שלכם ומה אפשר לספר על כלבים בישראל?

מדוע אנחנו מחזיקים חיות מחמד?

יהכלב מאמץ תכונות אנושיות כדי לשמש חיית מחמד מעולהש כמה תיאוריות שמנסות להסביר את החיבה האנושית לחיות מחמד. מדוע בעצם אנחנו מחזיקים כלב או חתול בבית, ולמה אין יותר איגואנות או נחשים, שמוחזקים בבתים? ובכן, אחת התיאוריות שמנסות להסביר מדוע אנחנו מחזיקים חיות מחמד, אומרת שחיות המחמד הפופולריות מנצלות את האינסטינקט האנושי לטיפול בצאצאים בצורה כזו, שהן אימצו לעצמן מאפיינים של תינוקות אנושיים.
כך, ככל שלחיה יש פנים עגולים יותר ועיניים גדולות ועגולות, יש לה יותר סיכויים להפוך לחיית מחמד ולהיות מאומצת.
בנוסף,
חיות המחמד אימצו לעצמן מנהגי התרפקות והתלטפות, שכולם מזכירים לנו תינוקות. לכלב, במיוחד, יש את היכולת לעבור אילוף, והיות שותף לבני האדם ולמשפחה בחיי היום יום.

מה היתרון לחיות המחמד?

חיית המחמד הביתית מבטיחה לעצמה שהיא תזכה לטיפול, לאוכל ולהגנה. מהסיבות האלה, פחותים הסיכויים שנחזיק חיות מחמד ‘מוזרות’ כמו נחשים או עכבישים (אלא לצורך האקזוטיות לשמה): הם לא ממש דומים לתינוקות…
סיבות נוספות להחזקת חיות מחמד קשורות ביכולת שלנו להאניש – להעניק תכונות אנושיות – לבעלי חיים מסוימים.
כך או אחרת, ידוע שהחזקת חיות מחמד תורמת מאוד למי שמאמצים אותן: קשישים ועריריים שמאמצים חיית מחמד ודואגים לה סובלים פחות ממחלות שונות, מבקרים פחות אצל רופאים, ובאופן כללי חיים טוב יותר.
יש לא מעט טענות לכך שהחזקת חיית מחמד בבית שיש בו תינוק מסייעת לפיתוח המערכת החיסונית של התינוק ושל הילדים ועוד ועוד.

כלבים בישראל

אם החלטתם לאמץ כלב בתור חיית מחמד, יש לכם לא מעט אופציות לעשות כך. ישנן חנויות למכירת חיות מחמד, אפשר לקנות ממגדלים ואפשר כמובן לאמץ, דרך אחת מעמותות אימוץ בעלי החיים.
בישראל רשומים היום למעלה מ- 354,000 כלבים חיים. מספר הכלבות מול הכלבים שווה פחות או יותר, ונחלק “חצי:חצי”. יש שנים שבהן ישנו רוב לזכרים ושנים אחרות, בהן רוב לנקבות. רוב הכלבים הם בני 5-10 ואילו מספר הכלבים בני 11 ויותר הוא בערך חמישית מסך כל הכלבים שמגדלים כחיות מחמד.

מהם השמות הפופולריים ביותר או המקוריים ביותר לכלבים בארץ?

השמות המקוריים שנרשמו במאגר משרד החקלאות הם אבא, אומן, נעים, אדומי, אגרון, אחינעם, אצבעוני, כלילה.
יש אפילו כלבים בשם בווריה, לוויתן ומדוזה, שלא לדבר על דינה, בקהאם ומטריצה.
השמות הפופולאריים ביותר של כלבים בישראל הם מיקה לנקבות ושוקו לזכרים.
הגזע הפופולרי ביותר בקרב הכלבים כחיות מחמד הוא הלברדור ואחריו – פקינז.  
קורסים ומסלולי לימוד במאי דוג – המרכז הרב תחומי ללימוד אילוף כלבים, כלבנות, ספרות כלבים:

icon5   קורסים במגמת אילוף כלבים icon5   המגמה לכלבנות טיפולית icon5   בית הספר לספרות כלבים icon5   השתלמויות מקצועיות למאלפי כלבים