כלבה עם גור שוכבים על מיטת כלבים
מה מיוחד בלימודי אילוף כלבים שאין בתחומי לימוד אחרים?


לימודי אילוף כלבים מספקים הזדמנות נדירה לשלב בין אהבה לכלבים לבין עבודה במקצוע מעשי ומפרנס. אם נבחר במסלול לימודי מאלפי כלבים נוכל לשלב בין האהבה לכלבים ולבעלי חיים לצד קריירה שאפילו מאפשרת לפתוח עסק עצמאי ומתפתח ללא השקעה מסיבית של זמן ואמצעים.

לימודי אילוף ועבודה עם כלבים זהו תחום מאתגר וכייפי מאוד ומשמעותו האמיתית היא באפשרות לשפר את איכות חייהם של כלבים והבעלים שלהם ולחזק בצורה משמעותית את הקשר של האחד עם השני.

במה שונה בית ספר למאלפי כלבים ממקומות לימוד “רגילים”?

מאלפת כלבים עם כלב בפארקבבית הספר למאלפי כלבים הסטודנטים רוכשים כלים כדי ללמד ולחנך אנשים אחרים כיצד לחיות בהרמוניה עם בעלי חיים ובפרט עם כלבים. במסגרת הלימודים בקורס מאלפי כלבים לומדים להדריך אנשים אחרים שחיים עם כלבים כיצד הם יוכלו להסתדר טוב יותר עם הכלב שלהם ולהבין את צרכיו הרבים והמשתנים.

גם אם נדמה לנו שאנחנו מבינים כלבים ויודעים הרבה מאוד על ההתנהגות שלהם, תופתעו שבקורס אילוף כלבים, תלמדו הרבה דברים חדשים ותקבלו כלים בתחומים של הבנת הכלב והטיפול בו.
הקשר אדם – כלב זהו תחום חדשני ודינמי, ולימודי כלבנות מסתמכים על הממצאים החדשניים כמו גם על תיאוריות קלאסיות שהם תולדה של מחקרים שנערכים בפסיכולוגיה ופיסיולוגיה של הכלב ובקשר שבין הכלב והאדם.

מה משמעותו של מקצוע הכולל עבודה עם כלבים?

מאלף הכלבים צריך להיות מעורב וללוות את התהליך כבר משלב בחירת הכלב שיתאים ביותר למשפחה או לאדם המאמץ אותו. חלק מתפקידו של המאלף הוא לעזור בתהליך הקליטה במשפחה החדשה, לסייע במידה ויש לכלב בעיות התנהגות, לתאם ציפיות, ולמנוע ככל הניתן היווצרות בעיות בהמשך כגון היווצרות חרדת נטישה, פחד מזרים וממקומות חדשים, הרס הבית, פחד מכלבים של מישהו מבני הבית, צורת דיבור נכונה כלפי הכלב ועוד.

מאלף כלבים טוב לא עובד רק עם הכלב אלא עם כל המשפחה. הוא או היא בעצם מלמדים את בני המשפחה לחנך את הכלב כדי ליהנות מקשר טוב עם הכלב ובצורה עקיפה גם בין חברי המשפחה לבין עצמם.
חיים עם כלב לא מחונך יכולים להיות מעיקים ובעייתיים עבור התא המשפחתי ועלולים להיות רוויים בעצבים וחוסר נוחות.

בין שאר התכנים של הקורס למאלפי כלבים ומטפלים התנהגותיים לומדים הסטודנטים כיצד ללמד את הבעלים כללים לתקשורת נכונה עם הכלב.
העבודה באילוף כלבים מצריכה יחסי אנוש טובים, סבלנות ותקשורת טובה עם בעלי חיים בכלל וכלבים בפרט.

החשיבות שבהכרת מספר גישות לאילוף כלבים

כלב קטן מתאמן על קפיצה מעל משוכהבעולם קיימות מספר רב של גישות לחינוך הכלב והקניית התנהגויות רצויות. מאלף טוב צריך להכיר ולהיות מנוסה במספר גישות שונות ולדעת לשלב ביניהן כי כל כלב וכל בעלים שונים אחד מהשני ויש להתאים את הגישה לאופי הכלב ובעליו. בכל מקרה צריך שהכלב ייהנה מהחינוך ויראה בכך משחק ולא עונש.

מאלף מקצועי שרוצה לעבוד עם כלבים ורוצה למשל לפתוח פנסיון לכלבים או עסק עם הכנסה משלימים יכול ללמוד בנוסף בקורס ספרות כלבים.
במרכז הרב תחומי לאילוף כלבים וכלבנות, מאי דוג קולג’, רוכשים מקצוע מרתק ומבוקש שכיף לעבוד בו לאורך שנים ולהתפתח כל הזמן.

נשמע מעניין? רוצים לעת מה מחיר קורס אילוף כלבים ועוד פרטים? לחצו על הקישור ותקבלו את כל הפרטים



  – חזרה למאמרים וכתבות
קורסים ומסלולי לימוד במאי דוג – המרכז הרב תחומי ללימוד אילוף כלבים, כלבנות, ספרות כלבים:

icon5   לימודי מגמת אילוף כלבים icon5   לימודי כלבנות טיפולית icon5   בית הספר לספרות כלבים icon5   השתלמויות מקצועיות למאלפי כלבים